fbpx
Edukacijos mokiniams

Jaunuoliams ir paaugliams gali būti sunku atlikti užduotį per visą pamokos laikotarpį, o mokytojai gali panaudoti šias idėjas, kad padėtų jiems susikaupti.

Įsibėgėjus mokslo metams galite pastebėti, kad kai kurių mokinių entuziazmas ima blėsti. Nėra dalykų naujumo ir spindesio, o rutina yra daugiau ar mažiau nusistovėjusi. Nors idealiame pasaulyje jūsų klasė be kliūčių dūzgia, o visi vaikai yra visiškai pasinėrę į savo mokymąsi, mes gyvename ir mokome realiame pasaulyje, todėl galite pastebėti, kad kai kurie mokiniai pradeda prarasti susidomėjimą ir motyvaciją.

Laimei, yra būdų, kaip kovoti su nepasitenkinimu klasėje. Vienas iš paprasčiausių būdų išlaikyti mokinių įsitraukimą – įsitikinti, kad jie yra tie, kurie atlieka darbą. Kaip mokytojai, mes buvome mokykloje; išmokome skaityti, rašyti, sintetinti informaciją ir spręsti sudėtingas matematikos problemas. Mūsų darbas nėra demonstruoti savo žinias; tai yra tam, kad mokiniai įgytų mokymosi galią ir parodytų, ką išmoko.

1. MAŽIAU MOKYTOJO KALBĖJIMO

Viena iš svarbiausių, kaip mokytojo, darbo dalių yra aktyvus mokinių įtraukimas į jų mokymąsi. Kai pirmą kartą mokiausi mokyti, mano mentorius man pasakė, kad vienas iš dalykų, į kurį ji visada atkreipia dėmesį, yra tai, kas klasėje daugiausia kalba. Daugelyje klasių mokytojo balsas yra dominuojantis, tačiau daugelyje geriausių klasių mokiniai yra tie, kurie turi žodį.

Neseniai dėsčiau įdomią pamoką apie pataisos teises, kai įvertinau klasę. Iš 18 mokinių bent 10 jų buvo nuleidę galvas, ir galėjau prisiekti, kad girdėjau, kaip kai kurie pradėjo knarkti. Žinojau, kad laikas man nustoti kalbėti, o mano mokiniams tapti pamokos varomąja jėga. Buvo aišku, kad daugiau kalbėjimo nereiškia daugiau mokymosi. Sužinojau keletą gudrybių, kurias naudoju, kad sugrąžinčiau savo mokinius į Žemės planetą, kai matau, kad jie pradeda nuobodžiauti.

Vienas iš būdų įsitikinti, kad jūsų balsas nėra dominuojantis, yra nustatyti laikmatį ir neleisti sau kalbėti ilgiau nei keturias minutes be reikšmingo mokinio indėlio. Suteikus vaikams daug galimybių pasidalinti savo mintimis, ne tik padidėja įsitraukimas, bet ir padedama apdoroti informaciją – pavyzdžiui, Pirmosios pataisos teisių atveju, tokie klausimai kaip „Koks būtų gyvenimas, jei prarastumėte žodžio laisvę? Ar labiau pasiilgtumėte galimybės išreikšti save žodžiais ar veiksmais? Klausydamiesi jų pokalbių jūs, kaip mokytojas, galite gerai suprasti, kas priima informaciją, o kas gali būti išskirstyta į grupes.

2. IŠJUDINKITE JUOS

Kartais, kai dalyvauju susirinkimuose, jaučiu, kaip mano gyvybės jėga tiesiog palieka mano kūną, ir žinau, kad daugelis mano mokinių jaučiasi taip pat, kai sėdi per ilgas pamokas. Daugumoje pamokų stengiuosi juos įtraukti į judėjimą.

Pirmosios pataisos pamokos atveju aš priverčiau savo mokinius įgyvendinti visas penkias pakeitimu garantuotas teises. Jie buvo sužavėti, kai pasakiau, kad jie gali išsitraukti mobiliuosius telefonus ir nusifotografuoti, kad pademonstruotų savo žodžio laisvę. Jie juokėsi ir sugalvojo puikių pozų, kai susirinko kartu pademonstruoti savo teisę taikiai susirinkti. Jie buvo sujaudinti, kai kažkas sukūrė peticiją dėl geresnio maisto valgykloje, ir visi nekantriai ją pasirašė.

Kai prajudinau savo mokinius, jie sugebėjo prasmingai bendrauti su medžiaga. Nors judėjimas naudingas beveik visiems vaikams, besimokantiems anglų kalbos jis gali padėti sukurti naujus kelius, padaryti mokymąsi apčiuopiamesnį ir padėti susieti su praeities patirtimi.

Kitas puikus būdas įtraukti judėjimą į klasę yra skaitytojų teatras. Naudojant „ChatGPT“, taip paprasta ir greita sukurti scenarijus, atitinkančius jūsų mokinių skaitymo lygį ir tiksliai atitinkančius jūsų mokomus standartus. Kai mano mokiniai turi tam tikrą pagrindinę informaciją apie temą, jie dažnai džiaugiasi galimybe suvaidinti skaitytojo teatrą. Su mano anglų kalbos besimokančiaisiais tai labai efektyvi strategija, nes į pamoką įtraukiami esminiai kalbėjimo įgūdžiai ir leidžia jų kūrybiškumui spindėti bei paskatinti juos judėti! Benjaminas Franklinas nemelavo sakydamas: „Pasakyk man, ir aš pamiršiu. Išmokyk mane ir prisiminsiu. Įtrauk mane ir aš išmoksiu“.

3. SUTEIKITE PASIRINKIMĄ

Vidurinėje mokykloje daugelis vaikų nori parodyti, kad jie gali patys priimti sprendimus, o daugeliui mokinių nebūtinai patinka, kai jiems nurodoma, ką daryti. Pasirinkimo pasiūlymas yra veiksmingas būdas padidinti įsitraukimą. Nors ne kiekvienas vaikas yra menininkas ar aktorius, kiekvienas iš jų turi talentų ir unikalių pomėgių, ir, jei galime juos panaudoti, tai gali pakeisti žaidimą.

Pilietinio ugdymo srityje, kai vaikai turi galimybę papasakoti apie savo mokymąsi ir fiziškai tuo įsitraukti, tada aš suteikiu galimybę rinktis, parodydama klasei viską, ko jie išmoko. Pirmosios pataisos teisių atveju mokiniams buvo suteikta galimybė pasirinkti. Jie galėjo parašyti išgalvotas istorijas apie distopinę visuomenę, kurioje mūsų teisės buvo atimtos; jie taip pat galėtų kurti rinkinius su „Lego“, vaizduojančiais mūsų teises, arba sukurti plakatus, skiltis ir dainas, rodančias, ką jie išmoko.

Nors galutinis produktas atrodo kitaip, turinys buvo tas pats. Mokymosi meistriškumas buvo akivaizdus arba ne, ir jūs nevertėte vaiko daryti neįdomų darbą. Nors kartais negalite pasiūlyti pasirinkimo, kuo daugiau galėsime suteikti studentams įvairių būdų, kaip prasmingai integruoti savo mokymąsi, tuo labiau jie bus įsitraukę.

Mūsų mokinių įsitraukimas nereiškia, kad mokytojas rengia šou ar kuria kasdieninį cirką. Tiesą sakant, vienas geriausių būdų pagerinti įsitraukimą yra žengti žingsnį atgal ir leisti vaikams užimti pagrindinę vietą. Kai tai padarysite, pastebėsite, kad taupote energiją, o pamokos srautas yra geresnis. Kai susitinkame su vaikais ten, kur jie yra, ir pavedame jiems parodyti, ką jie žino, rezultatai gali būti įkvepiantys.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *