fbpx
Pamokos

Stiprinant akademines žinias ir gilinantis į mokymosi medžiagą, trumpos 3–5 minučių pertraukos moksleiviams gali būti labai naudingos

Vaikai, kaip ir suaugusieji, pereina dėmesio ir nedėmesingumo periodus, nors intervalo trukmė keičiasi su amžiumi ir skiriasi įvairiems asmenims. Anot neurologės ir klasės mokytojos Judy Willis, „20–30 minučių koncentracijai vidurinės mokyklos mokiniams reikia nuo trijų iki penkių minučių pertraukos“.

Nepriklausomai nuo dėmesio, smegenų pertraukos gali neleisti vyresniems mokiniams jaustis pervargusiems ir suteikti erdvės apmąstymams, džiaugsmui ir ryšiui per visą mokyklos dieną. Tai taip pat yra svarbi mokymosi proceso dalis.

Pertraukos dažnai klaidingai suprantamos kaip aktyvaus mokymosi proceso pauzė, o ne „laikotarpis, kai mūsų smegenys suspaudžia ir įtvirtina prisiminimus apie tai, ką ką tik praktikavome. Tiesą sakant, pertraukų įtraukimas į mokymąsi, atlieka tokį pat svarbų vaidmenį kaip praktika mokantis naujų įgūdžių.

Smegenų „lūžiai“ klasėje gali būti įvairių formų, priklausomai nuo tikslo. Norėdami pagerinti mokinių nuotaiką, kuri padidina atkuriamuosius neurotransmiterius, tokius kaip dopaminas: viską, kas apima „juokimąsi, judėjimą, muzikos klausymąsi ir bendravimą su bendraamžiais“. Taip pat smegenų pertraukos, apimančios fizinį aktyvumą, ne tik tą akimirką sumažina mokinių stresą, bet ir padidina kraujotaką bei deguonies tiekimą į smegenis – skatina smegenų veiklą ir padeda mokiniams susikaupti nuovargio akivaizdoje.

1. Galvok kitaip: Lentoje mokiniams nurodykite piešimo eskizą, kurį jie turės kūrybiškai paversti kažkuo netikėtu. Tai gali būti, bet kas – nuo dviejų eilučių iki dėžės ar pusės apskritimo. Ši veikla stiprina lankstaus mąstymo įgūdžius, moko vaikus pažvelgti į dalykus iš kitos perspektyvos.

2. Treniruokite smegenis: smagi veikla, kuri prasideda nuo to, kad mokiniai dešiniuoju smiliumi paliečia nosies galiuką, o kairiuoju rodomuoju pirštu paliečia ausį. Tada paprašykite, kad jie pakeistų rankų padėtį, kairiosios rankos rodomuoju pirštu paliesdami nosies galiuką ir judindami dešinįjį rodomąjį pirštą, kad paliestų ausį. Vaikai turėtų tai daryti tol, kol pavyks, o kai kuriems tai gali užtrukti vos kelis bandymus, o kitiems – daug ilgiau. Jei norite pridėti konkurencijos elementą, pažiūrėkite, kuris mokinys gali ilgiausiai atlikti šią veiklą, nesuklydęs.

@oneoldkid

#brainbreakchallenge #iknowyoucandoit #edutok #rctid @timbersfc #duetchallenge

♬ original sound - Matt

3. Smegenų įšūkis: Dar vienas labai panašus žaidimas, kurio metu suprasite, kad vienu metu keisti pirštus nėra taip lengva kaip atrodo.

@mainline_chrysler

You know we had to jump on this challenge #pinkyfinger #brainbreakchallenge #coworkers #entertainment #dealership @Matt

♬ original sound - Mainline_chrysler

4. Ar norėtumėte: suporuokite mokinius ir paprašykite jų aptarti įdomius „ar norėtumėt“ klausimus. Štai keletas pavyzdžių:

Ar norėtumėte gyventi pasaulyje, kuriame nėra technologijų, ar pasaulyje, kuriame nėra gamtos?

Ar norėtumėte turėti galimybę kalbėti su gyvūnais, ar galimybę laisvai kalbėti visomis žmonių kalbomis?

Ar norėtumėte, kad mėgstamiausias filmo personažas būtų geriausias draugas, ar mėgstamiausias knygos personažas – brolis ir sesuo?

Norėdami pridėti judėjimo elementą, atlikite šią veiklą kartu kaip klasė. Paskelbkite klausimą garsiai ir paprašykite mokinių eiti į vieną ar kitą klasės pusę, kad parodytų, kurį variantą jie norėtų pasirinkti. Pasirinkta savanorių pora gali pakelti rankas ir paaiškinti savo samprotavimus.

5. Pailsėkite ir apmąstykite: pabandykite išjungti klasės apšvietimą, nustatyti laikmatį nuo trijų iki penkių minučių ir paleisti švelnią, raminančią foninę muziką. Mokiniai gali užsimerkti ir giliai kvėpuoti, kai trumpam pristabdo ir leidžia protui išsivalyti, apdoroja tai, ką kątik išmoko, ir ruošiasi kitai pamokos daliai.

6. Sniego gniūžtės mėtymas: tai greita strategija, padedanti mokiniams susilpninti ir normalizuoti produktyvius pokalbius apie stresą ir psichinę sveikatą. Paprašykite kiekvieno mokinio ant popieriaus lapo užrašyti ką nors, dėl ko jaučia stresą, ir suglamžykite jį į rutulį. Kai tik duosite užuominą, visi vaikai svaido savo sniego gniūžtę per klasę, žaisdami sniego gniūžtėmis. Galiausiai vaikai šalia savęs paima kitą sniego gniūžtę ir skaito apie tai, su kokiomis problemomis susiduria jų klasės draugai.

7. Sulenkite ir skriskite: skirkite kelias minutes popieriniam lėktuvo iššūkiui. Suskirstę mokinius į mažas grupes, nurodykite kiekvienai grupei sukurti vieną popierinį lėktuvėlį, su kuriuo jie dalyvaus konkurse. Nepateikite instrukcijų ar šablonų, kad mokiniai turėtų mąstyti ir improvizuoti. Kiekviena vaikų grupė turi dirbti kaip komanda, kad sukurtų geriausią lėktuvą, išbandydama ir tobulindama savo technologijas, kol suranda idealų dizainą. Toliau kiekviena grupė varžosi, kuris lėktuvas skrenda toliausiai iš vienos kambario pusės į kitą.

8. Dėlionė tyloje: Ieškote savo smegenims pertraukos, kurios metu klasėje keletą minučių bus tylu? Pabandykite mažoms mokinių grupėms pateikti saują dėlionės detalių. Grupė turi stengtis sujungti gabalus naudodama tik neverbalinį bendravimą. Kalbėti draudžiama!

9. Akmuo, popierius, žirklės: klasikinį akmens, popieriaus, žirklių žaidimą paverskite trumpu klasės turnyru. Pradėkite nuo mokinių poravimo; pirmojo turo nugalėtojai klasėje varžosi su kitu nugalėtoju, o turo pralaimėtojai atsisėda į savo vietas. Laimėję mokiniai toliau varžosi, kol vienas paskutinis mokinys lieka stovėti.

10. 1, 2, 3, matematika!: panašiai kaip akmuo, popierius, žirklės, mokiniai žaidžia vienas prieš kitą poromis. Žaidėjams pasakius „1, 2, 3, Matematika“, kiekvienas rodo vieną, du, tris ar keturis pirštus delne. Tas, kuris pirmasis iš poros teisingai pasako sumą abiejų žaidėjų pirštų sumą, laimi tą raundą ir tašką. Pirmasis asmuo, laimėjęs tris raundus, yra čempionas.

11. Puodelių įššūkis: suskirstykite mokinius į mažas grupeles ir kiekvienai grupei duokite po tris puodelius ir dvi korteles. Kiekviena grupė sukrauna šiuos daiktus tokia tvarka, kol sukuria vertikalų bokštą: puodelis apačioje, kortelė, puodelis viduryje, kortelė, puodelis viršuje. Tikslas yra greitai ištraukti korteles, kad puodeliai sukristų vienas į kitą krūvoje. Naudodami laikmatį pažiūrėkite, kaip greitai visa klasė gali atlikti užduotį.

12. 5, 4, 3, 2, 1: Kad vaikai būtų budrūs per ilgą pamoką, paprašykite juos keletą minučių prasitempti ir pajudėti po klasę. Sukurkite trumpą pratimų seką, kurią mokiniai galėtų atlikti visi kartu, pavyzdžiui, penki aukšti keliai, keturi šoliukai, trys atsispaudimai, du gilūs įkvėpimai ir vienas pritūpimas.

13. Dirbtinis intelektas: Šis „ Google Arts & Culture game “ meno ir kultūros žaidimas verčia jus atspėti dirbtinio intelekto sukurtą apsimetėlį, tarp meno kūrinių. Prieš pasibaigiant laikui, jums bus pateikti keturi vaizdai ir turėsite atspėti, kurią iš parinkčių sukūrė dirbtinis itelektas. Varžykitės visi kartu kaip klasė arba paprašykite mokinių žaisti kartu mažose grupėse. Tai galėtų paskatinti įdomų pokalbį apie studentų suvokimą ir klaidingą DI supratimą.

14. Nematomi paveikslai: grupelėse po du paprašykite vieno mokinio „nupiešti piešinį ore, kol jų partneris atspės, kas tai yra“. Norėdami suteikti mokiniams atspirties tašką, pateikite jiems tokias kategorijas kaip maistas, gyvūnai ar vietos, tada leiskite jų kūrybingam protui vadovauti. Jei norite šiek tiek palengvinti žaidimą, leiskite spėliojančiam partneriui užduoti vieną ar du klausimus „taip“ arba „ne“, kurie jam truputį pagelbės

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *